“Campanyes electorals. Generals 2008”.

Les campanyes electorals reflecteixen molt el que és cada partit. Les seves imatges i els seus missatges expressen el que cada partit vol comunicar lliurement, sense altres filtres ni condicionants, ja que cada organització és l’única responsable en el seu disseny. Analitzant les campanyes dels partits catalans m’atreveixo a fer els següents comentaris de les mateixes:

 

Las del PP, a Catalunya, són les de l’estat. Subordinades al protagonisme de Mariano Rajoy i al disseny de campanya elaborat des de Madrid. Totalment sucursalistes.

La del PSC, girant entorn a la de Rodriguez Zapatero, però com a mínim fan campanyes complementàries, algunes d’elles molt ben dissenyades.

La de CiU comet l’error de seguir pensant que són una força decisiva i que tenen l’exclusiva de la representació de Catalunya. Una campanya més del seu passat que no pas de la seva present realitat.

La d’ERC és una campanya pensada exclusivament a mobilitzar l’electorat independentista.

 

La d’ICV té també l’objectiu de prioritzar la mobilització de l’electorat d’esquerres i ecologista. Però ho fa encertant en les qüestions que marcaran l’agenda de la propera legislatura; (economia, qualitat democràtica de la nostra societat i model d’estat..) Avalats per un bon balanç de legislatura, amb un programa singular i rigorós i amb un candidat J. Herrera i un conjunt de candidats i candidates que li donen credibilitat.

Anuncios